Friday, May 27, 2011

Mencari dan mencari . . . .


nak dimulakan cerita . . . masa ni aku memang sangat- sangat perlukan kerja . . . tadi aku trylah hantar borang permohonan kat bahgian KEMAS bagi jawatan pembantu pembangunan masyarakat . . . sebab ada kekosongan . . aku berharap dapat kerja ni . walaupun aku tahu banyak lagi yang lebih berkelayakan dari aku . . .tapi aku tetap gak nak cuba . manalah tahu . nasib aku . .aku dapat . . . kalau boleh . aku memang mengharapkan kerja di bahagian kerajaan . . .tapi kalau dapat yang swasta pun aku terima lah . . . janji aku dapat kerja . . . aku nak cuba berada dalam dunia bekerja . . sebab sebelum ni aku x pernah kerja . . aku merasa dunia kerja pun selama 6 bulan . . tu pun time aku praktikal kat UNIMAS dulu . . .macam2 gak yang aku dapat . . . . macam - macam perangai . . . tapi best . . apapun . . doakan aku berjaya k . . . berjaya dapatkan kerja . .hahhaha . . . aku nak merasa ada duit sendiri . bukan beharap dengan duit orang tua . . .hahaha . .akan tiba masanya . . . aku yang memberi duit kat orang tua aku . . . x nak dah aku tengok diaorang kerja . ..

. . . akhir kata . . kepada yang tengah mencari kerja seperti aku masa ni. . semoga kita akan berjumpa dengan kerja yang boleh menjamin masa depan kita , . . . . amin . . .=)

No comments:

Post a Comment